Kaip pasirinkti dujų įrangą

Kaip pasirinkti dujų įrangą?


Kaip apsispręsti, kurį dujų irangos gamintoją pasirinkti ir kur montuoti irangą, kad neiškiltu problemų  ir nereikėtų permokėti?
Pirmiausia, į ką reikia atkreipti dėmesį-tai į įrangos gamintoją. Ne paslaptis,kad geriausia įranga pasaulyje yra gaminama Olandijoje ir Italijoje. Italų įranga europoje dominuoja. Vis dažniau galima pamatyti Lenkijoje bei Turkijoje pagamintą įrangą. Šių šalių irangos kokybė kol kas nusileidzia italų ar olandų įrangai. Italų ir olandų gamintojai labai daug investuoja į tyrimus,visokius bandymus ir naujas technologijas.
Itališkos įrangos gamintojai – lyderiai yra: ”OMVL”,”LANDI RENZO”,“LOVATO”,”TARTARINI”,”BRC”, Lenkai – “KME” produktas “Diego” ir “ AC Biuro Handlu Zagranicznego Sp. z o.o.” su produktu “Stag 300”.

Į ką gi reikia atkreipti dėmesį pasirenkant gamintoją?
Iš pradžių išsiaskinkime, kokie komponentai sudaro dujų įpurškimo sistemą:

  • Dujų Purkštukai

  • Dujų Reduktorius

  • Dujų Kompiuteris(valdymo blokas)

 

Dujų purkštukai


Purkštukas – ko gero svarbiausias elementas įpurškimo sistemoje.Pagrindinis svarbus purkštuko parametras – atidarymo/uždarymo laikas. Jis turi būti kuo trumpesnis, pvz., šiuolaikinių įpurškimo sistemų benzininio purštuko atidarymo-uždarymo laikas ~3 ms. Senesnių kartų sistemose benzino įpurškimo laikas siekė 1,9-2,5 ms.
Taigi tam, kad dujų įpurškimo sistema būtų panaši į benzino sistemą, purkštukas turi dirbti ne lėčiau kaip 3 – 3,5ms.
Dujų purkštukai skiriasi tiek dozuojančio mechanizmo konstrukcija, tiek pralaidumo bei atidarymo/uždarymo reakcijos parametrais.
Pagrindiniai purkštukų gamintojai yra: Keihin (Keihin group),Valtek (Valtek S.P.A.) ir MATRIX (Matrix S.P.A. Automotive division).Tai firmos, kurios užsakovams panorėjus gamina tam tikrų parametrų purkštukus.
Taip pat yra ir dujų įrangos gamintojų ,kurie ne užsakineja iš kitų firmų, bet gamina purkštukus patys.Tai ko gero yra geriausia, nes purkštukai konstruojami atkreipiant dėmesį į reduktoriaus charakteristikas, ECU ir t.t. Tokius dujų purkštukus gamina “OMVL sPA” ,”ROMANO RIS”, “LOVTEC Magic” ,“BRC” ir “LandiRenzo OMEGAS”.
Praktiškai teko susidurti su Keihin, BRC, OMVL, Valtek, MATRIX ir MotorGPL purkštukais, taigi trumpas apibūdinimas:

Dujų purkštukai “Keihin”


“Keihin” tai geriausias purkštukas, sukurtas dujų įpurškimo sistemoms. Jis atitinka benzinio purkštuko parametrus. Greitas, ir tylus. Iškyla šiokių tokių problemų žiemą, kai oro temperatūra būna labai žema. Vienas iš svarbiausių minusų – labai brangu. Blogai ir tai, kad jis neardomas ir neremontuojamas. Nėra galimybės kalibruoti purkštuką, t.y. keisti jo pralaidumą.

Dujų purkštukai “Matrix”


“Matrix” – tai vienas iš greitesnių dujų purkštukų. Beveik linejinė charakteristika užtikrina gerą darbą su dujomis. Šitas purkštukas dirba labai tyliai. Itin kompaktiškų gabaritų.
Minusai: dujos i purkštukų bloką turi patekti ypač švarios. Filtro elementas turi filtruoti iki 10 mikronų. Kai purkštukai užsiteršia, dažniausiai perdega apvijos, tenka keisti visą purkštuvų bloką, kuris gana daug kainuoja. Gamintojai rekomenduoja kas 20000 km profilaktiškai valyti purkštukų dozavimo mechanizmą. Blogai ir tai ,kad šitie purkštukai prastai dirba, kai oro temperatūra žemesnė kaip 10 laipsnių.

Dujų purkštukai “Valtek”


“Valtek” firmos purkštukai beveik patys populiariausi. Šiuo metu yra dviejų rūšių- 3 omų ir 1 omo apvijų. Tai nebloga charakteristika. Tylūs purkštukai ,kurie gali dirbti net su nešvariomis dujomis. Privalumas – sugedus ji galima suremontuoti. Prieinama kaina.
Minusai – lyginant su kitais purkštukais Valtek’ai lėtoki (atidarymo-uždarymo faze 3,1ms), dėl ko kartais būna problemų su staigia akseleracija – jaučiamas labai stiprus trūkčiojimas.

Dujų purkštukai “OMVL REG


“Reg by OMVL” prekiniu ženklu pažymėti 3 omų purkštukai yra specialiai sukonstruoti OMVL specialistų. Puikios charakteristikos, greitos reakcijos (net 2,5ms!) solenoidinio tipo purkštukai užtikrina puikų darbą tiek naujų(EURO3,EURO4), tiek ir senesnių kartų varikliuose ,kur įpurškimo laikas siekia vos 2 ms. Purkštukai nesunkiai remontuojami.
Trukumai: dėl prastos dujų kokybės greitai susidėvi garso slopintuvai-guminiai žiedeliai, dėl ko atsiranda specifinis garsas.
Privalumai: Purkštukai yra remontuojami, nereikia keisti viso purkštuko.

Dujų reduktorius


Užtikrinti lyderiai dujų įrangos gamybos srityje kaip Landi Renzo, Lovato, OMVL, BRC, Poliauto, taip pat ir nedidelės, mažiau žinomos firmos gamina dujų reduktorius, skirtus dujų įpurškimo sistemai.
Kiekvienas gamintojas nauduoja savo receptus ir specifiką reduktoriams pagaminti.
Reduktorius – garintuvas reikalingas tam, kad sumažintų dujų slėgį, kuris ateina iš baliono (9-16bar) iki darbinio slėgio (0.9-2.5 bar).Geras reduktorius yra toks, kuris stabiliai gali išduoti nustatytą slėgį esant skirtingoms apkrovoms. Svarbu ir tai, kad reduktoriui dirbant pilnu apkrovimu jo temperatūra nekristų. Kitaip apie gerą dujų dozavimą negali būti ir kalbos.
Geriausiai su šia užduotim susitvarko dviejų pakopų reduktoriai. Tokie reduktoriai yra brangesni už standartinius vienos darbinės pakopos reduktorius, tačiau jų pranašumas yra gana didelis.
Dviejų pakopų reduktorius gamina firmos OMVL, Landi Renzo ir Tartarini.
Vienos pakopos reduktorius gamina BRC, EMMEGAS, ELPIGAS, Tartarini, Stargas, Prins ir t.t.

Dujų įrangos valdymo blokas (ECU)


Pagrindinis dujų kompiuterio tikslas yra dujų purkštukų valdymas.Tai yra labai sudėtingas procesas, nes reikia apdoroti daug visokio sudėtingumo signalų ir taip pat tiksliai išskaičiuoti reikalingus valdymo signalus.
Labai daug kas priklauso nuo to, kokias funkcijas turi dujų kompiuteris, t.y. ką būtent galima reguliuoti, keisti meistrui, programuojančiam dujų sistemas.Viena iš stipriausių dujų elekronikos srityje yra Italų firma “AEB”. Ji plačiai specializuojasi visokių elektroninių prietaisų gamybos srityje, tarp jų yra ir  dujų įpurškimo sistemų kompiuteriai.
”AEB” gamina kompiuterius pagal specialius užsakymus tokioms firmoms kaip ROMANO, OMVL, TARTARINI, MOTORGPL, KING. Šios firmos kompiuteriai pasižymi labai aukšta kokybe, didelėmis galimybėmis programuojant, plačiu visokių opcijų pasirinkimu, dėl ko meistrai gali idealiai parinkti programą kiekvienam varikliui.

Be elektroninės dalies taip pat reikia atkreipti dėmesį į tai, iš kokių medžiagų padarytas dujų valdymo bloko korpusas. Geriausias yra korpusas išlietas iš metalo.(pvz.OMVL, Tartarini ”Super”, Lovato). Jis labiau apsaugotas nuo mechaninių pažeidimų, geriau perduoda šilumą,dėl ko neperkaista kai kurios elektrinėss plokštės detalės.Tokie korpusai nebijo vandens, nes yra sandariai užklijuoti.
Plasmasiniai ECU korpusai (BRC, STAG, STARGAS) nėra labai patikimi – kartais drėgmė prasiskverbia pro nesandarumus ir visiškai sugadina kompiuterį. Tokius kompiuterius geriau montuoti kur nors salone, kur nėra drėgmės.

Leave a Comment